hasznos információk a lakás- és vagyonbiztosítási kárbejelentéshez
A megfelelő biztosítás kiválasztásán túl a bajban is korszerű, rugalmas megoldásokkal állunk rendelkezésre a kárbejelentés pillanatától a kárrendezés egyes lépésein keresztül egészen a kifizetésig.
Ismerd meg a kárrendezés módjait Mindent a kárrendezésről oldalunkon!
hogyan tehetek kárbejelentést?
- Telefonos ügyfélszolgálatunkon: +36 1 452 3333
- Tanácsadódnál
Kár esetén első és legfontosabb az élet és vagyonbiztonság megóvása. Ha személyi sérülés történt, akkor a legfontosabb feladat a mentők értesítése. Természetesen a kár enyhítése mindenki számára fontos ezért az épületben, ingóságban keletkezett károk esetén tedd meg a szükséges lépéseket a károk súlyosbodása ellen (például: csőtörés esetén a víz szivárgását, ömlését szüntesd meg). Életedet, egészségedet azonban soha ne veszélyeztesd!
Betöréses lopás, rablás, vandalizmus, besurranás és rongálás károk esetén az eseményt az illetékes rendőrkapitányságon jelentsd be személyesen vagy telefonon. Ajánlatos a bejelentés és az első ijedtség után a lakást tételesen átvizsgálni.
A káreseményt a bekövetkezése után minél előbb, de legkésőbb az észlelésétől számított 2 munkanapon belül jelentsd be a hozzánk!
A káresemény helyszínét a bejelentéstől a szemle időpontjáig, de legfeljebb az 5. napig változatlanul kell hagyni. Csak a kárenyhítéshez elengedhetetlenül szükséges mértékben szabad változtatni a károsodott vagyontárgyakon, mivel lehetővé kell tenni a kárbejelentés tartalmának ellenőrzését.
Szemle, kárfelvétel, kifizetés
Ha a kár miatt helyszíni kárfelmérésre van szükség, akkora kárbejelentés után emailben értesítünk a kárüggyel kapcsolatos további lépésekről.
Helyszíni kárfelvételre előre egyeztetett időpontban, munkanapokon kerül sor. Szemle során szakértőnk elkészíti a kárfelvételi jegyzőkönyvet és elkészíti a számla nélküli kifizetési kalkulációt, amit adott esetben lehetőségde van a helyszínen elfogadnod (real-time kifizetés).
Ha nincs lehetőség azonnali kifizetésre, például a kár nagysága miatt, akkor kérjük, hogy küldd meg részünkre a szükséges dokumentumokat, hogy mielőbb lezárhassuk és kifizethessük a kárt. Ha javítási számlát fogsz beküldeni a kár helyreállításáról, akkor a számla beküldése előtt kérjük, küldd meg részünkre a javítási árajánlatot is.
Üvegkár esetén nem szükséges árajánlat megküldése. Elegendő, ha a kárbejelentés megtételekor vagy utána megküldöd részünkre a számlát.
Nagyobb károk esetén a javítási, helyreállítási, újraépítési költségeket az építkezés ütemében, annak folyamatos figyelemmel kísérése mellett térítjük meg.
A kárkifizetés elsődlegesen banki átutalással történik az általad megadott bankszámla számra. Ha erre nincs mód, úgy a kifizetés történhet postai úton is.
VIDEÓS KÁRRENDEZÉS
Harendelkezel megfelelő okostelefonnal, megfelelő internet kapcsolattal valamint a kár jellege és nagysága ezt lehetővé teszi, úgy a Generali felajánlhatja , hogy a kárszemlét és a kárfelvételt videós kapcsolaton keresztül tegyük meg.
Ebben az esetben kárszakértőnk telefonon megkeres, és amennyiben elfogadod az online kárrendezési lehetőséget, kiküldi az online videós rendszer elérését tartalmazó linket emailben. Lényeges, hogy nem kell semmilyen alkalmazást, applikációt telepíteni ehhez. A linkre kattintva be kell jelentkezni a felületre, ahol egy technikai ellenőrzés után a kárszakértő kolléga bejelentkezik, aki végig instrukciókkal látja el, hogy a kárbejelentés zökkenőmentes lehessen. Lényeges, hogy bejelentkezéskor a káresemény helyszínén (lakásában, házában) tartozódj.
Kárfelmérés során a telefon kamerájának segítségével le kell videózni a kárt szenvedett helyiségeket, be kell mutatni a károsodott ingóságokat. Mindeközben kárszakértő kollégánk ki is számolja a kártérítési összeget, melyet fel is ajánl számodra elfoadásra. Ha elfogadod a felkínált összeget, akkor a kárszakértő el is indítja a kifizetést (real-time).
Ha nem fogadod el a felkínált összeget, akkor a további lehetőségek közül választhatsz:
• kaphatsz gondolkodási időt az ajánlat megfontolására
• lakásbiztosítás esetén előleget utalunk és a számla beküldése után történik az elszámolás
• kárszakértő kollégánk személyesen méri fel a kárt.
Melyik ügyfél ne örülne annak, ha villámcsapás miatt megsérült műszaki eszközeivel kapcsolatban csupán annyi a dolga, hogy otthononában átadja a sérült, majd átvegye a javított készülékeket?
Szerződött szervizpartnerünk a kárbejelentést követően megkeres, majd egy előre megbeszélt időpontban elhozza a villámcsapás során megsérült elektromos berendezést, bevizsgálja, megjavítja, és végül visszaszállítja azt.
Ha nem javítható a sérült berendezés, meghatározza annak értékét, ami alapján kiszámításra kerül a kártérítési összeg. Természetesen ebben az esetben sem kell azzal bajlódnod, hogy hova vidd a veszélyes hulladéknak minősülő totálkáros berendezést. Költségmentesen intézkedünk annak szabályos megsemmisítésről.
Tehát, ha villámcsapás következtében meghibásodott valamilyen berendezésed (pld.: TV), akkor tedd meg kárbejelentését a fenti elérhetőségek valamelyikén. A károsodott berendezéseidet ne vidd el sehova, annak megjavításáról, és a kár rendezéséről partnereinken keresztül gondoskodunk.
Lássunk egy ügyfél visszajelzést:
„Kritikus szoktam lenni a bankokkal, biztosítókkal. Ezért az elmúlt 20 évben tettek is ezek a cégek. De meglepően gyors és hatékony volt a kárrendezés. Ez az a szint, amire én, mint fogyasztó/vásárló vágyok. Ha én befizetem időre a biztosítási díjat, akkor jogosan várom el, hogy kár esetén hasonlóan egyszerűen menjenek a folyamatok. Lélekben fel voltam készülve egy 1 hónapos kárrendezésre. Ehhez képest a cég, aki elvitte az eszközt bevizsgálásra az is gyorsan jelentkezett (illetve nem ült 30 napot a szakvélemény elkészítésén), és amikor kollégájuk hívott a konkrét kifizetéssel kapcsolatban, akkor is délután 3-kor beszéltünk, és 5 órakor megérkezett az utalás. (Elvégre a 21. században élünk. :) )”
Kárbejelentés során az alábbi adatok megadása szükséges:
- személyes adatok (károsult, szerződő, bejelentő)
- kötvényszám (kötvényadatok)
- káresemény helye, időpontja, káresemény leírása (pontosan mi történt és mi károsodott, melyik helyiség, milyen ingóság)
- becsült kárösszeg (nagyságrendileg)
- elérhetőség: telefon, email
Mire terjed ki lakásbiztosítás?
Minden lakásbiztosítás kiterjed:
- Tűz
- Szikla-, kőomlás, földcsuszamlás
- Árvíz
- Robbanás
- Ismeretlen építmény és üreg beomlása
- Földrengés
- Villámcsapás
- Idegen jármű ütközése
- Vízkár
- Vihar
- Légi jármű ütközése
- Betöréses lopás, rablás, rongálás
- Jégverés
- Idegen tárgyak rádőlése
- Üvegtörés
- Hónyomás
- Felhőszakadás
- Felelősségbiztosítás
Ezenkívül még számos olyan eset van, melyre kiterjedhet lakás vagy házbiztosítása attól függően, hogy a biztosítás megkötésekor milyen kiegészítő csomagot választott.
Mire nem terjed ki a biztosítás?
- Nem biztosítottak a biztosítási feltételekben meghatározott biztosítási eseményektől eltérő káresemények.
- Nem biztosítottak a biztosítási feltételek Általános kizárások fejezetében meghatározott események, ill. az ezekből eredő károk.
- Nem biztosítottak a biztosítási eseményekkel kapcsolatban, a biztosítási feltételekben feltüntetett további kizárt események, károk.
Kárbejelentés után kárszakértőnk elvégzi a szemlét. Ha a káresemény megfelel néhány kitételeknek, akkor a szemlét végző kárszakértő a helyszíni kárfelmérés alapján felajánlja a kártérítési összeget. Ha elfogadod a felajánlott kártérítési összeget, akkor a kárszakértő elindítja az utalást még a helyszínen online kapcsolat segítségével. Banki átfutási időtől függően akár fél órán belül megérkezik az utalás a számládra.
Csőtörés van és ömlik mindenhol a víz. A ház beázott a legutóbbi nyári zivatarban és már az időjárás jelentésben ígéri a következőt. Beletört a kulcs a zárba és nem tudsz bejutni a lakásba.
Ilyen és ehhez hasonló vészhelyzetekben vedd igénybe Mestervonal 24 szolgáltatásunkat mely a piacon egyedülálló kényelmet biztosító kárrendezési szolgáltatás.
A szolgáltatás keretén belül bizonyos kártípusok esetén a bejelentést követő 24 órán belül társaságunk a vele közvetlenül szerződött iparost, iparosokat – Europe Assistance partnerhálózata – küld a helyszínre. Az iparosok elvégzik a vészhelyzet elhárítását és otthonod újra a régi lesz.
A Mestervonal-24 telefonos szolgálat az év minden napján 0–24 órában fogadja hívásodat a +36 1 458 4452 telefonszámon.
Milyen vészhelyzetekre terjed ki a Mestervonal 24 szolgáltatás?
A Mestervonal 24 szolgáltatás előnyei:
A szolgáltatásról érdeklődj tanácsadódnál vagy ügyfélszolgálatainkon!
Mestervonal 24 szolgáltatásunkat csak akkor tudod igénybe venni, ha lakásbiztosításod tartalmazza a „Mestervonal” kiegészítő csomagot. Ezt az információt megtalálod biztosítási kötvényében, vagy hívd telefonos ügyfélszolgálatunkat!
Ilyen és ehhez hasonló vészhelyzetekben vedd igénybe Mestervonal 24 szolgáltatásunkat mely a piacon egyedülálló kényelmet biztosító kárrendezési szolgáltatás.
A szolgáltatás keretén belül bizonyos kártípusok esetén a bejelentést követő 24 órán belül társaságunk a vele közvetlenül szerződött iparost, iparosokat – Europe Assistance partnerhálózata – küld a helyszínre. Az iparosok elvégzik a vészhelyzet elhárítását és otthonod újra a régi lesz.
A Mestervonal-24 telefonos szolgálat az év minden napján 0–24 órában fogadja hívásodat a +36 1 458 4452 telefonszámon.
Milyen vészhelyzetekre terjed ki a Mestervonal 24 szolgáltatás?
- Vízvezeték szerelés, gázvezeték szerelés, fűtésszerelés (kivéve gáz- és elektromos készülék szerelés),
- zárjavítás,
- duguláselhárítás,
- villanyszerelés,
- tetőfedés,
- üvegezés.
A Mestervonal 24 szolgáltatás előnyei:
- nem kell mesterembert keresned
- nem kell aggódni a munka minősége miatt, hiszen megbízható partnerhálózattal rendelkezünk
- nem kell számlával igazolni a helyreállítást
- nem kell az adminisztrációval, kifizetéssel foglalkozni, hiszen mi ezt közvetlenül intézzük az iparossal
A szolgáltatásról érdeklődj tanácsadódnál vagy ügyfélszolgálatainkon!
Mestervonal 24 szolgáltatásunkat csak akkor tudod igénybe venni, ha lakásbiztosításod tartalmazza a „Mestervonal” kiegészítő csomagot. Ezt az információt megtalálod biztosítási kötvényében, vagy hívd telefonos ügyfélszolgálatunkat!
A Generali Biztosító biztosítási megoldásaihoz tartozó elérhetőségekért kattints ide.
Ügyfeleink a kárrendezés kezdetén tájékoztatást kapnak arról, hogy ügyüket mely kollégánk intézi, illetve, hogy az adott kollégánknak melyek az elérhetőségei (telefon, fax, e-mail). Bár kollégáink nagy szakmai tapasztalattal, többségük a gépjármű kárrendezésben megszerzett nagy gyakorlattal rendelkezik, előfordulhat, hogy a kárügy során olyan körülmény merül fel, amely miatt ügyfelünk kifogást, panaszt, észrevételt szeretne benyújtani.
Vagyon kárbejelentéshez ajánlott nyomtatványok:
▪ Ingósági károk tételes kárbejelentése, kárszámítása
▪ Vállalkozók tételes kárbejelentése
▪ Adatbekérés kárrendezéshez (Elismerő nyilatkozat)
▪ Jogvédelmi szolgáltatási igénybejelentő
▪ Ingósági károk tételes kárbejelentése, kárszámítása
▪ Vállalkozók tételes kárbejelentése
▪ Adatbekérés kárrendezéshez (Elismerő nyilatkozat)
▪ Jogvédelmi szolgáltatási igénybejelentő