Tájékoztató az elektronikus számláról
A számlák egyszerű, átlátható rendszerezése, helytakarékos tárolása és a környezettudatosság napjainkban természetes és alapvető igény mind a cégek, mind magánszemélyek esetében. Térj át te is eszámlára!
Az elektronikus számla ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint egy papír alapú számla, csak elektronikusan állítja elő a számla kibocsátója és elektronikusan fogadja be a számla befogadója.
Elektronikus számlázás (e-számla) és elektronikus kommunikáció
A számlák egyszerű, átlátható rendszerezése, helytakarékos tárolása és a környezettudatosság napjainkban természetes és alapvető igény mind a cégek, mind magánszemélyek esetében. Az elektronikus számla pontosan ezeket az igényeket szolgálja ki, mindezt úgy, hogy ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint egy papír alapú számla, csak elektronikusan állítja elő a számla kibocsátója és elektronikusan fogadja be a számla befogadója.
Ha e-számlára váltasz, az egyben az elektronikus, azaz emailes kommunikációra való áttérést is jelenti:
Kérjük – különösen cégek esetében -, gondold át az elektronikus számlára váltást, és szükség esetén egyeztess, van-e lehetőség ilyen típusú számlát befogadni, mivel a visszavonás a kiállított számla sztornózása és a papíralapú új számla kiállítása miatt időigényes lehet.
E-számlát az erre vonatkozó kitöltött és aláírt nyilatkozat visszaküldésével igényelhetsz. A nyilatkozatot eljuttathatod hozzánk emailben a generali.hu@generali.com címre csatolt dokumentumként is a postai küldés helyett.
Biztosítani kell:
A számlamásolat fogalma elektronikus számla esetén nem létezik, ugyanis az elektronikus számla a törvény szerint csak egyetlen példányban készülhet. Természetesen az elkészült számla digitálisan korlátlan számban sokszorosítható, ezek azonban mind eredeti számlának számítanak.
Fontos tudnod, hogy az elektronikus számla csak elektronikus formában marad hiteles, kinyomtatva nem használható hiteles dokumentumként.
A számlák megőrzését jogszabály írja elő mind a kibocsátó, mind a befogadó részére. Az elektronikus számlákat csak elektronikus formában, a jogszabály által előírt módon szabad tárolni, mivel csak így őrizhető meg a hitelességük.
Ha nem szeretnél a továbbiakban élni az elektronikus számla lehetőségével, akkor a hozzájárulásodat visszavonhatod bármelyik ügyfélszolgálatunkon egy visszavonó nyilatkozat kitöltésével, valamint elektronikus úton egy az e-számlához megadott email címéről küldött lemondó levéllel. Az e-számla hozzájárulás visszavonását követően a szerződéseden keletkező díjelőírásokról a számla már nem elektronikusan fog előállni.
HOGYAN VÁLTHATsz E-SZÁMLÁRA?
A számlák egyszerű, átlátható rendszerezése, helytakarékos tárolása és a környezettudatosság napjainkban természetes és alapvető igény mind a cégek, mind magánszemélyek esetében. Az elektronikus számla pontosan ezeket az igényeket szolgálja ki, mindezt úgy, hogy ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint egy papír alapú számla, csak elektronikusan állítja elő a számla kibocsátója és elektronikusan fogadja be a számla befogadója.
Ha e-számlára váltasz, az egyben az elektronikus, azaz emailes kommunikációra való áttérést is jelenti:
- az új, elektronikus formátumban kiállított számlákról minden esetben emailben értesítünk. A számlákat a MyGenerali szerződéskezelőben tudod bármikor megtekinteni, letölteni és néhány kattintással akár online befizetni. Postán tehát már nem fogsz sem számlát, sem csekket kapni.
- biztosításoddal kapcsolatos ügyeit postai levelezés helyett emailben intézheted. Nem küldünk több levelet postai úton számodra, ehelyett szintén emailben fogunk értesíteni, ha üzeneted érkezett tőlünk. Az üzeneteket online tudod megtekinteni.
Kérjük – különösen cégek esetében -, gondold át az elektronikus számlára váltást, és szükség esetén egyeztess, van-e lehetőség ilyen típusú számlát befogadni, mivel a visszavonás a kiállított számla sztornózása és a papíralapú új számla kiállítása miatt időigényes lehet.
E-számlát az erre vonatkozó kitöltött és aláírt nyilatkozat visszaküldésével igényelhetsz. A nyilatkozatot eljuttathatod hozzánk emailben a generali.hu@generali.com címre csatolt dokumentumként is a postai küldés helyett.
Milyen jogi feltételeknek kell megfelelnie a számlának?
Biztosítani kell:
- Az eredet hitelességét
A jogszabály értelmében valamilyen technikai eszköz segítségével egyértelműen azonosíthatóvá kell tenni, hogy ki volt a számla kibocsátója, és hogy valóban ő állította-e ki a számlát. - Az adattartalom sértetlenségét
A számla tartalma nem változhat meg a kibocsátás után. A számlák hitelessége és sértetlensége érdekében Társaságunk minden elektronikus számlát időbélyeggel és fokozott biztonságú elektronikus aláírással lát el, melynek ellenőrzéséhez itt talál útmutatást. - Az olvashatóságot
Olyan formátumban kell előállítani, hogy elolvasható legyen, pl. szöveg fájlban, Excel fájlban, pdf-ként vagy képként. Elektronikus számláinkat pdf formátumban állítjuk elő, amelyben a csatolmányok között xml formátumban is elérhetőek a kötelező tartalmi elemek. - Befogadói hozzájárulást
Akkor bocsáthatunk ki elektronikus számlát, ha a befogadó, azaz Ön ehhez előzetesen hozzájárult. Előzetes hozzájárulása esetén a számlát az Ön által megadott email címre küldjük el, vagy a számlához elektronikus hozzáférést biztosítunk.
Kérhetek számlamásolatot?
A számlamásolat fogalma elektronikus számla esetén nem létezik, ugyanis az elektronikus számla a törvény szerint csak egyetlen példányban készülhet. Természetesen az elkészült számla digitálisan korlátlan számban sokszorosítható, ezek azonban mind eredeti számlának számítanak.
Fontos tudnod, hogy az elektronikus számla csak elektronikus formában marad hiteles, kinyomtatva nem használható hiteles dokumentumként.
Megőrzés, tárolás
A számlák megőrzését jogszabály írja elő mind a kibocsátó, mind a befogadó részére. Az elektronikus számlákat csak elektronikus formában, a jogszabály által előírt módon szabad tárolni, mivel csak így őrizhető meg a hitelességük.
MIKOR ÉS MILYEN ÖSSZEGRŐL KAPOM MEG AZ ELSŐ E-SZÁMLÁT?
Az első e-számla a nyilatkozat beérkezése, a nyilvántartási rendszerünkben történő rögzítést követő első díjelőírás után fog előállni.
HOGYAN VONHATOM VISSZA AZ E-SZÁMLA HOZZÁJÁRULÁSOMAT?
Ha nem szeretnél a továbbiakban élni az elektronikus számla lehetőségével, akkor a hozzájárulásodat visszavonhatod bármelyik ügyfélszolgálatunkon egy visszavonó nyilatkozat kitöltésével, valamint elektronikus úton egy az e-számlához megadott email címéről küldött lemondó levéllel. Az e-számla hozzájárulás visszavonását követően a szerződéseden keletkező díjelőírásokról a számla már nem elektronikusan fog előállni.